Heartland: Fairfax hypocrisy


The cartoonist gets the irony

Fairfax, part owner of the Earth Hour farce and propaganda machine for climate alarmism, publishes yet another article on Heartland today in the Sydney Morning Herald, and instead of hyperventilating about the perpetrators of the leak being brought to justice a la Climategate, breathlessly questions the motives of anyone who doesn’t submit to the AGW religion:

THE paper trail connecting the climate change sceptic movement in Australia and the conservative US expert panel the Heartland Institute goes back at least to 2009, documents released on the internet this week show.

The Heartland Institute, a leading group that funds activities designed to sow doubt about climate change science, was embarrassed this week when its strategy and budget documents found their way to a US blog.

The institute described the leak as a theft and said a police investigation was under way, while apologising to the 1800 companies and individuals whose identities were revealed as donors

Documents from the Australian Securities and Investments Commission show that a group funded by the Heartland Institute, via a thicket of other foundations and think tanks, provided the vast majority of the cash for an anti-carbon price lobby group in Australia in 2009 and 2010.

The Australian Climate Science Coalition, an offshoot of a conservative lobby group called the Australian Environment Foundation, received virtually all its funding from the International Climate Science Coalition, which has been financially supported by Heartland. (source)

The sums are trivial, around $50 or $60,000, and the fact that Ben Cubby gets so steamed up about them when Greenpeace and WWF have budgets in the hundreds of millions reveals the desperate desire of the alarmists to smear the sceptics. Why aren’t the motives of Big Green ever discussed at Fairfax? Because they have the politically correct moral high ground, perhaps?

Cubby also hints that the opinions of the scientists advising the ACSC were influenced by the funding, an allegation that Bob Carter regarded as “offensive”. Presumably, since Cubby cannot comprehend why anyone could possibly hold views contrary to his own, it must be down to financial incentives.

More importantly, Heartland stated on their press release that a key document in the bundle was faked, a fact which Cubby also fails to mention.

Typical Fairfax spin, as usual. But I’m very glad the cartoonist hit the nail squarely on the head.

(h/t Marc H for cartoon)

Warmist headbangers go ape over Heartland finance leak


Seems fair, right?

UPDATE 3: See my latest post on this here.

UPDATE 2: Hilarious comment on MeDog’sGlob:

Hank_ – Tue, 2012-02-14 19:00

Could you guys write just one more article about this exposé? Somehow 4 articles in a row just doesn’t seem like enough. thanks…….

UPDATE: The only mainstream media outlet to even cover this non-story so far is The Guardian (natch). The others are the usual rancid Lefty/alarmist blogs, Puff Ho, StinkProgress, Climate Crocks, MeDog’sGlob – get the picture? Although you can bet that Fairfax and the ABC will lap it up if they get wind of it.

Hilarious to watch the ecotards wet themselves because some trivial documents have been released that show an organisation has not been funding alarmists! Shame on them.

The deluded fools think this is some kind of equivalent to Climategate (v1 and v2), which demonstrated widespread scientific fraud, manipulation of data, destruction of emails and avoidance of FOI requests on the part of the consensus boys.

The Cause has sucked up around $70 billion (that’s billion with a “b”) since the global warming gravy train set off about 20 years ago, but despite the obvious hypocrisy, the warm-mongers are outraged, outraged I tell you, that some “deniers” are getting, er, some small change.

Un-Skeptical Pseudo-Science attempts to coin the phrase “Denialgate”… LOL.

Headbanger site DeSmogBlog goes feral:

Internal Heartland Institute strategy and funding documents obtained by DeSmogBlog expose the heart of the climate denial machine – its current plans, many of its funders, and details that confirm what DeSmogBlog and others have reported for years. The heart of the climate denial machine relies on huge corporate and foundation funding from U.S. businesses including Microsoft, Koch Industries, Altria (parent company of Philip Morris) RJR Tobacco and more.

We are releasing the entire trove of documents now to allow crowd-sourcing of the material. Here are a few quick highlights, stay tuned for much more.

Ooh, you little tease! I can’t wait that long!

-Confirmation of exact amounts flowing to certain key climate contrarians.

“funding for high-profile individuals who regularly and publicly counter the alarmist AGW message. At the moment, this funding goes primarily to Craig Idso ($11,600 per month), Fred Singer ($5,000 per month, plus expenses), Robert Carter ($1,667 per month), and a number of other individuals, but we will consider expanding it, if funding can be found.” (link – Webcite)

Wow, $1,667 a month for Bob Carter. Totally outrageous! That’s less than the minimum wage (around $2,500 per month), and maybe pays for his electricity bill. Tom Nelson hits the nail on the head with this headline:

Gore launches $300 million campaign

Former Vice President Al Gore is launching a $300 million, bipartisan campaign to try to push climate change higher on the nation’s political agenda.

The three-year campaign by the Alliance for Climate Protection will begin Wednesday with network television advertising that will include “American Idol” and other non-traditional shows that reach a non-news audience. (source)

Naturally, the hypocrisy of this is totally lost on their addled brains, and the headbangers’ totalitarian mindset dictates that only those who agree with them should be funded, even if it’s a ludicrously tiny amount as revealed here.

Where’s my Big Oil cheque, that’s what I want to know.

By the way, interesting background on MeDog’sGlob here.

Media ownership: lefties good, conservatives bad


Global wail

The hypocrisy of the media knows no bounds. Whilst the liberal elite have been hyperventilating over Gina Rinehart’s purchase of a share in Fairfax, with Left-wing media outlets such as the Silly Moaning Herald and Crikey publishing acres of copy criticising and smearing as only the Left can, there is a deafening silence when Graeme Wood, founder of travel website wotif.com and bankroller of the Greens, rounds up a bunch of ex-Fairfax and ex-ABC journos to launch, er, a media organisation.

The excellent blog Bunyipitude has exposed this hypocrisy beautifully:

The incantation worked, Monica Attard’s portal finally opened and allowed The Professor to slip in and find …. why leftists love Malcolm Turnbull, the scourge of air conditioning, why Occupisants need to make more noise, and how Bob’s little boy, Eric Ellis, is eating Europe. (Ellis deserves a nice jaunt, by the way. He must be exhausted after churning out the sophistries needed to elevate Wayne Swan’s reputation with a 32-quid tin plate and the title of the World’s Hottest Treasurer.)

This is revolutionary stuff. Brave, courageous, daring to go where only the Phage [The Age], Silly [SMH], The Conversation, SBS, The Drum, Q&A, Lateline, New Matilda, Lavatorius Pronto [Larvatus Prodeo], Crikey and poor Margo have gone before. (source)

Wonderful. And there’s plenty more:

THE Globular Mail isn’t impressing the pros. No comments, no links to source material, and its crab-like sideways crawl is rated a huge annoyance. Here is one observation from the Technology Spectator’s critique:

If Global Mail readers wish to provide feedback or comment or add to a story they must email the publisher. “Please note that while we appreciate all feedback, we do not guarantee all letters will appear on the website,” proclaims the site – as if it’s readers had dipped nib into ink and crafted their comment on parchment. The Global Mail’s stated desire to step back from the “breathless 24/7 news cycle” is admirable and should help ensure a high standard of quality. But applying old media models that drive one-way conversation to a new media platform won’t help the Global Mail build a loyal following.

Also interesting is author Chris Palmer’s news that patron Graeme Wood owns most of Hunted Media, the outfit responsible for the Global Mail’s, er, innovative horizontal design. So, not only does Wood list the “impartial” Global Mail as his email address on forms declaring seven-figure donations to the Greens, he also is supporting the site out of one pocket and slipping the development cash into another.

If Gina Rinehart begins to make her presence felt at Fairfax, we can expect to hear lots of luvvie suggestions that the company be wrested from her control and run as an employee co-operative. Few luvvies have to balance books, pay taxes or meet a weekly payroll, but they always imagine their unique brand of competence would see things done better. This may be because luvvies enjoy nothing so much as a good meeting, but their compulsion to rabbit on in the company of the like-minded is a topic for another day.

They should keep an eye on the developing, gold-plated debacle that is the Global Crab and think again — if they have ever thought before, that is. (source)

I highly recommend a bookmark.

UPDATE: And of course the Leftard lemmings at GetUp! are in on the action as well… see here.

Eco-extremists have nothing left but abuse


Lord Lawson

Lord Lawson, of the Global Warming Policy Foundation, was interviewed on the BBC yesterday. The “environmentalists” were furious:

LORD LAWSON had barely removed his microphone when the vitriolic attacks began.

The veteran politician had just taken part in a calm debate about the merits of extracting gas from shale. During the discussion on the BBC’s Today programme he stated his firmly held view that there has been no global warming so far this century.

It was the catalyst for an outpouring of venom on message boards and social networking sites. In a selection of the printable insults Lord Lawson was described as “a rabid climate change denier”, “a liar” and “a lone nutcase”. One listener even posted: “Why isn’t he dead yet?” (source)

The “environmentalists” have lied, spun, and misrepresented the global warming debate for their own ends for so long that people are switching off in droves. And now, when faced with some inconvenient truths that challenge their sacred belief, they attack like wounded dogs. Click the image below to see some Twitter responses to Lawson’s interview. Hardly any address substantive issues, but plenty talk about Lawson being a “shill” for Big Oil:

Twitter rage (click to enlarge)

As if that wasn’t enough, the green juggernaut is desperately trying to establish who “funds” the GWPF – three men in a shed somewhere, with a computer. Funny how no-one asks who funds the greens, because the greens have the moral high ground, and therefore are above grubby concerns like that.

The reality is that sceptical organisations like the GWPF survive on the tiniest fraction of the massive funding streams that green groups like FOE, Greenpeace or WWF receive.

Big Green = Good, Tiny Oil = Bad. So don’t even think of mentioning sceptics funding…

P.S. I put “environmentalists” in quotes, because that term is too nice for them, makes them sound like harmless tree-huggers, instead of the anti-human totalitarians that they really are.

Media hypocrisy: Wikileaks good, Climategate bad


Double standards...?

More journalistic double standards in our balanced media. Fairfax loves to defend Julian Assange, darling of the Left, for the release of the Wikileaks material, but is far more reticent about defending those who were responsible for the release of the Climategate emails.

Sunday Age editorial, 12 December 2010

Julian Assange and the public’s right to know

WikiLeaks, acting with newspapers around the world including The Age and The Sunday Age, is publishing information that makes governments uncomfortable. This action affirms the role of the media, which have a duty to expose the secret machinations of those who wield power. In the US, the chairman of the Senate homeland security committee, Joe Lieberman, has suggested that because it published some of the leaked information The New York Times might be subject to criminal investigation. This would breach the First Amendment protecting freedom of the press.

So leaks of intelligence that may damage national security is fine, because it is the duty of a journalist to “expose the secret machinations of those who wield power.”

The IPCC and climate scientists around the world also wield power. Lots of it. National governments are on the verge of turning their economies upside down on the basis of the IPCC’s dire predictions for the climate if emissions are not drastically reduced. How would The Age respond to exposing the “secret machinations” of the IPCC? Very differently, of course.

When Climategate 2.0 broke this week, The Age was more interested in the opinion of Phil Jones, one of the alleged “victims” of the leak, rather than staunchly supporting the release of the emails themselves:

The Age, 24 November 2011

Climatologist speaks out after new leak

The British climatologist ensnared in a major new email leak has taken his case to the public, arguing that he and his colleagues’ comments have again been taken out of context.

The University of East Anglia’s Phil Jones was one of the major players in the controversy that erupted two years ago over the publication of emails which caught prominent scientists stonewalling critics and attacking them in sometimes vitriolic terms.

The University of East Anglia’s Climatic Research Unit is one of the world’s leading centres for the study of how world temperatures have varied over time [not any more – Ed], and Jones came under particular scrutiny following the 2009 disclosures – even receiving death threats over allegations that he was a leading a conspiracy to hype the dangers of climate change.

Jones and his colleagues have since been vindicated by a series of independent investigations, but the university’s reputation has been dented by criticism that it refused to share data with sceptics.

Jones said that his “heart did sink a bit” when he heard about the most recent leak, which apparently consists of old messages held back the first time around. (source)

A quick Google search of “Wikileaks” at “site:theage.com.au” produces 15,400 results. A similar search of “Climategate” produces just 330, barely 2% of the coverage given to Wikileaks. Fairfax also invariably refers to the release of the Climategate emails as a “hacking”, in order to taint it with illegality or criminal behaviour. Naturally, Fairfax also avoids giving prominence to the story because it challenges one of their preset agendas, that of the reality of dangerous man-made climate change.

So instead of robustly defending the release of the emails as a “journalistic duty”, Fairfax pens a teary piece about the “victims”, including rehashing the non-story of the “death threats” in order to garner sympathy for the scientists whose confidences have been betrayed. Such a stark contrast.

Flannery fears "Norway-style attack"


Offensive

Because as we all know, anybody who dares question the ridiculous predictions of the Official Government Climate Prophet is only a whisker away from buying a machine gun and killing dozens of innocent people.

Desperate to regain what little is left of his credibility after it emerged this week that he owns a waterfront property, having previously warned of drastic sea level rises, Flannery makes deeply offensive remarks tarring all “conservatives” with the brush of Norwegian madman Anders Breivik.

As The Australian reports:

While his place was, he admitted, “very close to the water”, the issue was how far it was above the water — something Professor Flannery would not reveal because, he said, it could help identify the location and subject him to a Norway-style attack by conservatives.

There really is no limit to the depths alarmists will go to protect their own interests and smear those who dare question them.

Read it here.

Will ACMA investigate carbon tax ads as well?


Targeted by GetUp!

The totalitarian instincts of the Left to shut down debate are on display for all to see – people of Australia, observe closely. GetUp! has filed a complaint with the Australian Communications and Media Authority about statements made by Alan Jones on 2GB about climate change, as the Sydney Morning Herald gleefully reports:

THE Australian Communications and Media Authority is investigating a complaint about alleged inaccuracies in statements on climate change by broadcaster Alan Jones.

GetUp! had made a complaint, which it believed was not being pursued by the broadcasting regulator, but Fairfax Media has learned ACMA is investigating the GetUp! complaint, and some others, concerning Mr Jones.

If the complaint is upheld, Mr Jones may be asked to acknowledge the statement was wrong and promise not to repeat it. (source)

So I assume the ACMA will also be investigating the outright lies and falsehoods in the carbon dioxide adverts? No, because political advertising is exempt from regulation and they can say what they like. Will they be investigating the ABC for not providing enough balance on the climate debate, and broadcasting Tim Flannery’s apocalyptic nonsense? Will Flannery be required to acknowledge his statements about Australia running out of water were wrong and promise not to repeat them? Where were GetUp! then, hmm?

Aren’t double standards wonderful?

 

%d bloggers like this: